טיפול בעובש והבעיות הגורמות להופעתו

טיפול בעובש זוהי אחת הבעיות המאתגרות שאתם עשויים להתמודד איתן בביתכם. זוהי בעיה שכיחה ויש בה סכנות. חברות המתעסקות באיטום ושיקום מבנים נדרשות במקרים רבים לטפל בבעיות עובש, בעיות שהן תוצאה של רטיבות ובעיות איטום. אך עובש הוא גם סכנה בפני עצמה. אז מה אתם יודעים על בעיית העובש בבית וכיצד מתמודדים?

עובש בקירות

ישנם סוגים שונים של עובש שבהם אתם עשויים להיתקל, בסופו של דבר זהו שם כללי למגוון סוגים של פטריות. אתם עשויים למצוא אותו על תפוז נרקב שנשכח במקרר, כמו גם על קירות הבית. אך נציין כי אלו הם אינם אותם סוגי עובש.
רוב פטריות העובש נחשבות לכאלו המפרישות חומרים רעילים, והשפעתם מסוכנת בעיקר כאשר ישנה חשיפה ברמות גבוהות כפי שיכול להתרחש בחללים סגורים. החומרים הרעילים שבעובש הם בדרך כלל הנבגים המתפזרים באוויר, ומטרתם היא להפיץ את העובש.

נבגים אלו מתפזרים באוויר, נדבקים לספות, בגדים וחודרים אל תוך מערכת הנשימה שלכם. וכאשר הנבגים מגיעים אל תוך מערכת הנשימה שלכם, הגוף צריך להתמודד איתם כמו כל זיהום חיצוני. אוכלוסיות רגישות עלולות לסבול ממחלות קשות מאוד, ואף מסכנות חיים. אחרים יסבלו מתופעות אלרגיות, כאבי ראש, גודש באף, שיעול, עייפות ועוד דברים לא נעימים. אל תזלזלו בסכנה.
העובש הוא בעיה חמורה המסכנת את בריאות בני המשפחה. זהו הרבה יותר מפגע אסתטי על קירות הבית. חשוב לפנות אל קבלן איטום אשר ידע לפתור את הבעיה, ובעיקר להתמודד עם מה שגרם להופעת העובש.

איטום מרפסות

מהיכן מתחיל העובש בקירות

אז למה פתאום יום אחד יש עובש בקירות? נבגי העובש תמיד נישאים באוויר. אך על מנת שיתחילו להתפתח לפטריות עובש, הן זקוקות לתנאי טמפרטורה גבוהה ולחות על מנת להתחיל לשגשג. סביבת הבית בהחלט עונה על הצרכים של העובש מבחינת הטמפרטורה. ואם יש בבית בעיות של איטום, או לחות גבוהה, נוצרים התנאים האידאליים להתפתחות עובש בקירות.

בעיות איטום בבית הן המקור המרכזי לכל בעיות הרטיבות המביאות להיווצרות של כובש. זוהי יכולה להיות בעיה איטום בקירות, בעיית איטום מרפסות, איטום גגות וכו‘. אך לעתים עובש מתפתח בגלל לחות גבוהה או בעיות של עיבוי.
בעיות עיבוי נוצרות בדרך כלל בעונה הקרה. בחורף הקר קירות הבית החיצוניים חשופים מצד אחד לקור, אך מצד שני הטמפרטורה הפנימית גבוהה יותר. הפרשי טמפרטוקה אלו גורמים ללחות להתעבות לנוזל וכך מופיעות טיפות מים על הקיר. גם בעיה זו דורשת קבלן איטום.

האם זו בעיית עיבוי או בעיית איטום?

כאשר מופיע עובש על הקירות אתם בקלות עשויים להתבלבל. לא תמיד הסיבות ברורות. מסיבה זו מוטב להזמין איש מקצוע לטיפול בעובש. טיפול בעובש אינו רק ניקיון של הקיר, לפני הכל זהו טיפול במקור הרטיבות בקיר. קבלן איטום יודע לבחון האם זו בעיה של עיבוי, בעיה של לחות גבוהה בחדר או חדירת מים מקירות, חלונות, גגות, צנרת וכו'.

חשוב לבצע טיפול בעובש בהקדם. בעיות הרטיבות גורמות נזקים שונים למבנה. אם למשל ישנה בעיית איטום מרפסות, הדבר יביא לא רק למפגע אסתטי אל נזק לתשתיות ואף קריסת המרפסת. זה לא קורה מהיום למחר, זהו תהליך של שנים. אך חשוב להקפיד על איטום על מנת להאריך את חיי המבנה ולא להפוך אותו למבנה מסוכן.

קבלן איטום

מחפשים קבלן לצורך טיפול בעובש, איטום מרפסות וטיפול בבעיות הרטיבות בבית? אתם מוזמנים לפנות לחברת טל ציוני איטום ושיקום מבנים. כאן ניתן לקבל מענה לכל צורכי האיטום.

הכתבה בשירות קידום אתרים לעסקים

כתיבת תגובה